يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۳۹۶۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
در برنامه «هنرآفرینان اندیشه»؛ مراسم نکوداشت «علی خزر» روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌، با حضور هنرمندان و هنرجویان، در نگارخانه‌ی اندیشه برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علی خزر نقاش و خوشنویس معاصر، متولد ۱۳۳۱ است.  وی از سال ۱۳۵۴  در نزد فیروز ارجمندنیا که تحصیل‌کرده‌‌ی روسیه بود، نقاشی را آغاز کرد و با مکتب روس در منظره‌سازی آشنا شد.

وی پس از پنج سال تلاش مداوم در این زمینه، از آموزه‌های هوشنگ پیمانی بهره گرفت و پس از آن  در این مقطع، خود استادی چیره‌دست شد و از سال ۱۳۶۱ شروع به پرورش هنرجویان نقاشی کرد. 

وی  اکنون بیش چهار دهه است که مشغول پرورش استعدادهای جوان در زمینه‌ی نقاشی است.وی در نقاشی‌هایش، طبیعت ایران و زیبایی‌های آن را به تصویر کشیده است. او بارها و بارها به استان‌های مختلف سفر کرده و بیش از هر جای دیگری از ایران، طبیعت گیلان، مازندران و گلستان را به تصویر کشیده است.
نکوداشت علی خزر، نقاش سرزمین‌های سبز در فرهنگسرای اندیشه

شیوه کار خزر در نقاشی این چنین است که برای شروع، در جنگل‌ها می‌گردد و از محیط بازدید می‌کند و از مناظر  زیبا عکس می‌گیرد و در همان محل، با مداد و رنگ از منظره‌ها اتود زده و بعد  از روی آن برداشت‌های لحظه‌ای و عکس‌های گرفته شده در منزل و آتلیه، روی  این  اتودها و برداشت‌های تصویری،  مطالعه و سپس اقدام به  خلق اثری جدید می‌کند.از افتخارات وی  می‌توان به اولین دوسالانه‌ی نقاشی  در موزه هنرهای معاصر اشاره کرد که  وی در بین بیش از ۳۰۰ هنرمند، به‌عنوان یکی از هفت هنرمند  برتر رئالیست، انتخاب شد.این همت بلند و پشت کار خزر، ریشه در جوانی و دوران انقلاب دارد  و  در آن سال‌ها با استفاده از هنر خوش‌نویسی، کارهای تبلیغاتی و دیوارنویسی‌های زیادی انجام داده است و در جهت پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی در ایام انقلاب، شعارهای زیادی با قلم  وی،  روی دیوارها به‌یادگار مانده  است.

مراسم نکوداشت «علی خزر»، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، از ساعت ۱۵  در نگارخانه‌ی اندیشه به‌نشانی  خیابان دکتر علی شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی، فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و حضور عموم علاقه‌مندان  در این مراسم آزاد است.
نظر شما