جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۳۹۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
ویژه‌برنامه «میر عشق» به مناسبت زادروز میرعلیرضا میرعلینقی مورخ، پژوهشگر، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و منتقد موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
«میر عشق»؛ ویژه‌برنامه زادروز میرعلیرضا میرعلینقی در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ویژه‌برنامه «میر عشق» به مناسبت زادروز میرعلیرضا میرعلینقی مورخ، پژوهشگر، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و منتقد موسیقی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

ایراد سخنرانی، پخش فیلم و اجرای موسیقی بخش‌های مختلف این برنامه است که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی برگزار می‌شود. 

میرعلیرضا میرعلینقی (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۴۵ در تهران) سنتور را نزد مجید کیانی و پیانو را نزد امانوئل ملیک‌اصلانیان و فخری ملک‌پور فرا گرفت و نزد حسینعلی ملاح شیوه‌های نوشتن و نسخه‌شناسی موسیقی را آموخت. وی نخستین روزنامه‌نگار حرفه‌ای حوزه موسیقی به شمار می‌رود که از سال ۱۳۶۵ فعالیت مطبوعاتی دارد و در ده‌ها نشریه به تحلیل رخدادهای موسیقی و نگارش مقالات مشغول است. 

مقدمه «ردیف موسیقی ایران برای پیانو» اثر استاد جواد معروفی، موسیقی‌نامه وزیری، کتاب‌شناسی موسیقی ایران، خاطراتی از رفتگان موسیقی، خاطرات جواد بدیع‌زاده و خاطرات هنری میلاد کیایی برخی آثار مکتوب میرعلینقی است.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرید.
نظر شما