جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۵۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
اولین نشست رویداد جامعه پرداز با حضور بیش از ۳۵ مجموعه مردمی و خیر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ اولین نشست رویداد جامعه پرداز با حضور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰، مشاور معاون برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی هنری درحوزه خانواده و با بیش از ۳۵ مجموعه‌ی مردمی و خیر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در منطقه ۱۰ برگزار شد.

خدیجه مهدی‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری ضمن خوش‌آمدگویی و ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: هم افزایی و گسترش تعامل مجموعه‌های شناسایی شده در این طرح گامی ارزشمند جهت اعتلا و بهبود زیست‌بوم فعالیت کنشگران مردمی در حوزه‌ی خانواده و محورهای رویداد است.

مهدی‌پور گفت: در این پیش رویداد، کنشگران و فعالین حوزه‌ی خانواده در پنج محور: ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق شناسایی و جهت هم‌افزایی و حتی حیات مجموعه‌های خود به هم معرفی می‌شوند تا بتوانند در رویداد اصلی که در نیمه دوم خرداد ماه در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد، عملیات‌های مشترک تعریف و به حل مسایل خانواده‌های محورهای یاد شده کمک کنند.

وی بیان داشت: اعتبار بخشی به فعالیت‌های عناصر مردمی فعال در حوزه‌ی خانواده و تسهیلگری برای نقش آفرینی این گروه‌ها به ارتقاء زیست بوم فعالیت این مجموعه‌ها می‌انجامد و آشنایی با این مجموعه‌ها با تجربه‌های موفق مجموعه‌های مشابه و زمینه سازی برای همکاری بین مجموعه هاست.

در ادامه معصومه السادات عمارتی مشاور معاون برنامه‌ریزی سازمان درحوزه خانواده با تشریح اهداف راه اندازی رویداد جامعه پرداز گفت: هر جا که حرکت‌های مردمی آغاز به فعالیت می‌کنند جریان‌های اثر گذار ایجاد می‌شود. رویداد جامعه پرداز از جمله حرکت‌های مردمی است که گفتمان حوزه‌ی خانواده را شکل می‌دهد. گروه‌ها و مجموعه‌های فعال مردمی در هر منطقه می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و به ترویج و معرفی خدمات، محصولات و تولیدات مردمی و دستاوردهای اثربخش در حوزه خانواده بپردازند.

در ادامه این جلسه فعالین حاضر به معرفی خدمات و کارکردهای خود پرداختند که با استقبال چشمگیری از سوی دیگر اعضای حاضر در جلسه مواجه شدند.


نظر شما