جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۹۴۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
کتابخانه تلاش همزمان با روز ملی خلیج فارس نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «خلیج فارس؛ از دیرباز تا کنون» را روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ساعت یازده با حضور علاقه‌مندان به کتاب برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتابخانه تلاش با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و تقویت کانون‌ها و گروه‌های کنشگر اجتماعی، نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «خلیج فارس؛ از دیرباز تا کنون» را برگزار می‌کند.

در ایـن نشست که روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ساعت یازده در کتابخانه تلاش برگزار می‌شود، کتاب «خلیج فارس؛ از دیرباز تا کنون» از سری انتشارات امیرکبیر با تالیف احمد اقتداری نقد و بررسی خواهد شد.

در کتاب حاضر، تاریخ خلیج فارس، از روزگاران کهن تا دوران معاصر و کشمکش‌های یکصدسال اخیر بر سر آن، بررسی شده است. عناوین برخی از فصول کتاب عبارت‌اند از: خلیج فارس در شاهنشاهی هخامنشی، اسکندر در خلیج فارس، جنبش‌های دینی و سیاسی در ساحل خلیج فارس، از دریای پارس تا دریای چین، نام خلیج فارس در متون و نقشه، کشتیرانی ایرانیان در دوران باستان، و مسئله نفت و جنبش ملی شدن آن.

خانه فرهنگ تلاش در خانی آباد نو، بلوار میلاد، خیابان شهرداری، جنب پارک ۲۲ بهمن واقع شده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های این مرکز می‌توانند با شماره 55511125 تماس بگیرند.

نظر شما