جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۳۹۳۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
اولین نشست کانون «تصنیف و ترانه امید» فرهنگسرای امید روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ،ساعت ۹ با حضور اعضای کانون برگزار می‌شود.
اولین نشست کانون تصنیف و ترانه امید فرهنگسرای امید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ گوش دادن به موسیقی‌هایی که یادآور خاطرات خوب هستند، تاثیر بسیار زیادی در حفظ و شادابی روانی سالمند دارد و یکی از روش‌های درمان افسردگی  در سالمندان موسیقی درمانی است.
گوش دادن به موسیقی باعث بهبود رفتاری، خواب خوب و عملکرد بهتر مغز می‌شود بنابراین بهتر است فرد سالمند را به گوش دادن به موزیک و حتی بیان خاطرات خود از شنیدن آن علاقمند کرد زیرا این امر باعث تحریک مغز به یادآوری گذشته و تقویت حافظه فرد خواهد شد.

فرهنگسرای امید با هدف  فراهم نمودن اوقاتی شاد و مفرح برای سالمندان و تقویت ذائقه موسیقیایی آنان کارگاه آواز و تصنیف خوانی را با عنوان «تصنیف و ترانه امید» ، با حضور خواننده و پیشکسوت موسیقی رضارستمی و تقی روحانی  برگزار می‌کند.

در این کارگاه سالمندان علاقمند، موسیقی را از سطح مبتدی شروع کرده و با تصنیف،گوشه های موسیقی،ردیف شناسی، دستگاه ها، تحریر و ... به مراحل پیشرفته‌تر می‌رسند.

علاقه‌مندان به حوزه موسیقی می‌توانند یکشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ به فرهنگسرای امید به نشانی میدان شهدا،خیابان ۱۷ شهریور ، خیابان خشکبارچی ، بوستان خیام مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33303842 تماس بگیرند.



نظر شما