دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۷
کد خبر: ۱۳۹۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
نویسنده کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» گفت: این کتاب حاصل بیش از ۵۰ سال مطالعات من بوده است که در ۶ جلد فیش‌برداری و سه جلد آن تقدیم ناشر شده است. اکنون جلد اول و دوم کتاب چاپ شده است و جلد سوم آن درحال چاپ است.
حاصل ۵۰ سال مطالعه علی اکبر فرهنگی در یک کتاببه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل از ایرنا؛ جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» نوشته علی‌اکبر فرهنگی استاد دانشگاه تهران رونمایی شد.

فرهنگی درباره کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» گفت: این کتاب حاصل بیش از ۵۰ سال مطالعات من بوده است که در ۶ جلد فیش‌برداری شده بود و سه جلد آن تقدیم ناشر شده است. اکنون جلد اول و دوم کتاب چاپ شده است و جلد سوم آن درحال چاپ است و هم‌اکنون درحال نگارش جلد چهارم آن هستم که در آن تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران آمده است.

وی به توضیحاتی پیرامون این کتاب پرداخت و افزود: در جلد اول کتاب، یک‌سری از مباحث نظری دیوان‌سالاری را مطرح کرده‌ام که سرزمین ما بیش از ۳هزار سال تاریخ مدون دارد و تاریخ دیوان‌سالاری قبل از اسلام، اوایل اسلام، دوره پیامبر(ص) و خلفای راشدی به تحریر در آورده شده است. در جلد دوم نیز دوره خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس نگاشته شده است.

این استاد ممتاز دانشگاه ادامه داد: ردپای ایرانیان بعد از دوره خلفای بنی‌امیه و بنی عباس که به‌مدت ۵۰۰ سال طول کشیده است، در اداره مملکت وسیع اسلامی از مرزهای چین تا قلب اروپا مهم و برجسته است.

پروفسور علی‌اکبر فرهنگی (متولد ۱۳۲۱-طالقان) در طول عمر خود به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگون از ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات همت گمارده است.

منبع: ایرنا
نظر شما